Vastgoed Online en Social Positionering

Dokky is gevraagd de marketing, strategie en concept te doen voor een aantal vastgoed objecten. Dit is gebeurd in samenwerking met Magneds en DeltaState (MagnedsDS).

In de huidige vastgoedwereld staat marketing nog in de kinderschoenen; netwerk en vierkante meterprijs zijn nog leiden. Om engagement met (potentiële) huurders te vergroten, zorgt MagnedsDS ervoor dat vastgoed-objecten een aansprekend en aantrekkelijk merk worden. Dit spreek de moderne ondernemer meer aan. Staat het merk eenmaal op de kaart, dan zorgt Magneds DS dat het verhaal erachter wordt verteld én verspreid via diverse (social) media.

Case 1: VIDA Amsterdam

Er is gekozen om de bestaande naam ‘VIDA’ te handhaven en daar ‘Amsterdam’ aan toe te voegen vanwege de aanwezigheid van de vele internationale bedrijven en de nabijheid van Schiphol. Een nieuw logo is ontwikkeld en er is ook een Schaap-character aan toegevoegd om het onderscheidend vermogen te vergroten. Het character symboliseert de toegankelijkheid en het groene karakter van het gebouw. Schapen keren zowel digitaal als fysiek terug in en rond VIDA Amsterdam.

Er is een website gemaakten en het merk heeft ook een meer robuuste social media presence gekregen. Door deze aanpak zijn meerdere mensen het pand meer zijn gaan (her)kennen en zijn gaan ‘inchecken’ via social media. Ook heeft dit geleid tot meerdere plaatsingen van bedrijven in het pand.

Case 2: SUNCOURT (Amersfoort)

Een van de hoogste gebouwen in Amersfoort ‘De Runmolen’ was hard toe aan een restyling. Dokky/MagnedsDS hebben de herpositionering van het gebouw onder handen genomen. Er is gekozen voor een meer spannende en elegante naam: ‘Suncourt’, de letterlijke vertaling van ‘Zonnehof’, de straat waar het object ligt. Ook is er een visueel gekozen voor elementen die sterk contrasteren met de verouderde uitstraling; het logo kreeg de knallende kleuren roze en paars. Het logo symboliseert de opkomende zon en de schaduw van het gebouw ( verwijzingen naar de hoogte).

Er is een brand-book gemaakt met schetsen en onderzoeken naar het nieuw logo, een nieuwe website en social media is opgestart. Ook zijn de huidige huurders betrokken bij dit proces. Via de Suncourt social media kanalen zijn berichten van de huidige huurders met grote regelmaat geretweet. Dit alles heeft geleid tot een hogere traffic bij de makelaar en een hogere verhuur-rate.